syltkrukor

Hej! I dag var jag hos farmor och farfar för att äta ''påsk mat.'' Efter maten ville mina små kusiner leka något, då sa min farmor att vi kunde leka syltkrukor. Det lekte hon när hon var liten och det var tydligen kul. Okej sa vi, så mina tre små kusiner + deras föreldrar + farmor + Dylan och jag lekte det här. Det var suuuuper kul....
Furst bestämde vi att farmor var den som skulle handla sylt och min farbror var den som sålde sylten, vi andra var sylt burkar. Alla sylt burkar fick bestämma vilken sorts sylt man ville vara (jag var hjotronsylt =) ) Sen hälsade köparen och han som sålde sylten på varandra genom att ta armen under benat och skaka hand och säga, ''Hej disktrasa.'' Sen frågade farmor efter blåbärssylt men ingen var det, så hon frågade ett tag sen blev det björnbärssylt och då skulle den som var det säga pip, då bar de fram sylten (min kusin) och skulle smaka på den. Men farmor sa att sylten var sur så då kastade de iväg sylten. När det blev hjortronsylt sa jag pip, men jag var tydligen god sylt så hon tog hem mig. Sen fortsatte det så tills all sylt var slut. Kul va???? Så nu vet ni hur man gjört fall ni vill leka en rolig lek. När jag ändå håller på kan jag ju tipsa om att leka åka tåg till Småland en lek farmor lärt mig med. Man sitter på en rade med stolar i timmar...

Hannah

ps. Glad påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0