Dumt sagt av en okänslig lärare

Idag har varit en ganska bra dag, även fast jag har stört mig på vissa saker. En av de är våran NO-lärare.
Vi såg på en film där de pratade och intejuvade nobellpristagarna. Ett pris gick till till han som uppfan provrörsbefruktnign, efter jag vet inte hur många år. Hur som hellst sa läraren att "de får man ju ha vilka åsikter som hellst om. Man får tycka att om man inte kan få barn själv får man skylla sig själv. Nej juste det var ju min åsikt". HANS ORD INTE MINA!!!
Hur korkat sakt var inte de? Han hade nog inte räknat med att det råkade sitta ett provrörsbarn i klassen: Clara. Jag vet inte om det finns fler i klassen än Clara. (Clara, om det inte är okej att jag skriver ditt namn får du säga de.) Jag tror inte att han någonsin har pratat med föräldrar till provrörsbarn om den saken, eller någon som inte kan få barn även fast de har provat. Det är en väldig kränkning mot barnet, föräldrarna och även släkt och vänner.
Min mamma försökte få provrörsbarn tre gånger och, i efterhand ganska uppenbart, ingen av gångerna lyckades. De förklarar varför mina föräldrar adopterade, vilket är min förljdfråga till min okänslige NO-lärare: vad tycker han om adoption? Nä, jag vet att han inte kommer att svara på de, i alla fall inte på våran blogg.
På tal om min mamma, när jag berättade de här för henne fick hon inte de bästa intrycket av min NO-lärare.

Elin
Trackback
RSS 2.0