Okej, nu är jag arg

För två år sedan när vi skulle börja i 6:an kom beslutet att vi och våran parallel klass skulle mixas. De blev kaos. Beslutet kom bara några veckor innan skolavslutningen och de blev som sagt kaos. Ni som var med vett vad jag pratar om, och även vem som bär skulden till de. De är förstås våran kära rektor M som är rektor för f-5. Hon sa på ena föreldramötet att allt var lugnt och på nästa att de tvingades att mixa klasserna. De var hennes fel att många grät sig till sömns (de är inte fakta, jag bara antar de) och till mina magsår. De var en jobbig period för många.
Nu hade vi tur att alla överlevde ;)
Ni kanske undrar varför jag drar upp den här historien som var för ganska precis 2år sedan. Jo nu har min lillasyster, Anna, som ska börja i 4 till hösten, fått reda på lika tråkiga nyheter som vi. Hon har haft 2lärare som hon och hennes klass har gillat jätte mycket. Lärare1 (L1) har hon haft i 3 år och lärare2 (L2) har hon haft i 2 år. L1 har inte behörighet att lära ut till 4:or så de måste bytta. Men nu är de så att L2 inte heller kommer att få ha dem i 4:an FAST hon har behörighet.
Men de som slår rektor Ms idiotrekord är nog att både lärare 1&2 kommer att vara lärare åt ett par nya 3:or. HALLÅ!!! L1 har väll fortfarande inte behörighet så då måste de bytta klass nästa år igen!
REKTOR M, SKÄRP DIG. Du har ansvar för en halv skola om du inte visste de!
Anna och jag GANSKA långt innan alla dåliga besked. Haha  
Elin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0