ÄNTLIGEN!!!

Jag skulle ha bloggat om de här tidigare, så ni kanske redan vett de, men de har inte blivit.
Äntligen. De har röstats i USA om att införa sjukförsäkring många gånger men förslaget har inte gått igenom, frörens tills nu. Jag tror att de röstade på natten till måndag (svensk tid).
På radio sa de att Barak Obama skulle bli historisk. Vissligen var han de redan, eftersom han är USA's första mörk hyade president, men jag håller med de på radion att det är bättre att bli historisk för någonting man gjort istället för någonting man är.
jag är jätte glad för USA's skull. Det här är ett stort steg för mänskligheten. ca 32miljoner mäniskor i USA var utan sjukförsäkring, typ 4 gånger fler än hela Svergies befolkning.
Han Obama värkar som en smart kille som får med sig USA's befolkning på någonting de flera gånger har sakt nej till. :D

Elin♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0