Bokenkät, del 1

De här är del1 och del2 kommer kanske imorgon, om jag orkar.
Enkäten hittade jag på en bok-blogg som jag följer

1. Favoritbok i barndomen?
Tro de eller ej men jag läste inte så mycket när jag var liten. Kanske Sandvargen av Åsa Lind
2. Vad läser du just nu?
Blood Promise av Richelle Mead
3. Vilka böcker har du reserverade på biblioteket?
Löftet av Richelle Mead, jag läser serien på både sv. och eng. Ja de är samma bok
4. Dålig bokvana? 
Äh... Jag tror att jag sätter lite för högga krav och blir besviken när uppföljaren inte är lika bra som de första delen av en serie.
5. Vad har du för tillfället hemlånat från biblioteket?
Stora: Fångad av Lucy Christopher och Sprickor och honungslim av Linzi Glass
Skolan: Häxa-bortom tiden av Celia Rees
6. Har du en läsplatta?
Nej, skulle villja testa, men jag vill inte att tekniken ska ta över för mycket och när den ersätter böcker är de kör mycket.
7. Föredrar du att läsa en bok åt gången eller flera på en gång (slalomläsning)?
Ibland kan de vara skönt att lägga ifrån sig en bok om jag är trött på den och istället plockar upp en lättsammare bok som jag redan läst för att inte den andra boken ska kännas som en börda, men annars läser jag hällst en åt gången.
8. Har dina läsvanor ändrats sedan du började blogga?
Nä, men sen bloggar jag inte bara om böcker, även om vissa tycker de
9. Sämsta boken du läst i år?
tyvär måste jag säga Berusad av evigt liv av Melissa Marr
10. Bästa boken du läst i år?
De är svårare eftersom jag läst många bra böcker
11. Hur ofta läser du utanför din egen bekvämlighetszon?
Inte ofta, en bok om året kanske
12. Vilken är din läsebekvämlighetszon?
Fantasy och ungdomsböcker. Kanske vissa klassiker, jag menar de blev ju klassiker av en anledning
13. Kan du läsa på bussen?
Nä, jag mår dåligt på bussar utan att läsa. De är lättare på tåg
14. Vilken är din favoritplats att läsa på?
Sängen eller soffan
 15. Vad anser du om att låna ut böcker? Regler?
De är olika. Till min mamma går de bra eftersom jag kan hålla ett öga på dem. Till kompisar lånnar jag bara ut om jag vett att de är EXTREMT försiktiga
16. Viker du hundöron i dina böcker?
NEJ! Vilken sjuk människa gör de?!
17. Skriver du någonsin i bokens marginaler?
Nja, inte i margenalen men i pärmarna om jag typ har fått dem skriver jag från vem och när.
18. I studierelaterade böcker då?
Bara om de är mina, vilket dem nästan aldrig är
19. Vilket är ditt favoritspråk att läsa böcker på?
Svenska. Jag har just börjat läsa på engelska.
20. Vad får dig att älska en bok?
Handlingen ska vara djupare än en vattenpöll. De ska hända saker hella tiden även fast de inte är så stora saker. De kan vara helt oviktigt till handlingen men en kul grej att vetta. Karaktärerna ska vara färgstarka. Slutet ska inte vara fram hastat.
 21. Vad inspirerar dig att rekommendera en bok?
Om jag vett vad den personen gillar för böcker tipsar jag om en bok som jag gillar och vad som kan passa personen. De är roligast att rekomendera till någon som har samma smak som ensjälv. 
 22. Favoritgenre?
Kärlek, de måste vara (som sagt) djupare än en vattenpöll
23. Genre du sällan läser (men önskar att du gjorde oftare)?
Historiska böcker. Om de är realistiskt skrivet är de både roligt och lärorikt ;) Lite fler klassiska böcker också
24. Favoritbiografi?
Vingklippt ängel av Berny Pålsson
25. Har du någonsin läst en självhjälpsbok? 
Nej

Elin♥ såklart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0