plugga plugga

plugga e typ det värsta som finns! Men jag måste plugga såklart :P vi har ju no prov på torsdag och så har vi engeska till nån dag vet inte vilken fast det har jag pluggat på så jag kan det :) men NO:n e ju såå jobbig att plugga till! Jag kan ju lite av det vi ska kunna men sen ska vi veta vad som händer om man gör olika ''expriment'' så det måste vi kunna utan till här e en av dom:

Natrium, Na
Natrium är en oädel metall som reagerar häftigt med vatten. Vid denna reaktion bildas natriumhydroxid och vätgas. Natrium brinner med en gul låga

Natrium + vatten → Natriumhydroxid + väte

Na + H2O → NaOH + H

sen e det typ 2 till som vi ska kunna :/
Jag fattar typ inte ens vad det betyder men jag antar att det räcker ifall jag lär mig det här utantill då borde jag klara provet om jag lixom fattar vad jag ska skriva var... sen e det 15 frågor till vi ska kunna :P en del e jätte svåra :(

Visste du att argon (en ädelgas) används i glödlampor? om du inte visste det
LÄR DIG för du kommer ha så mycket nytta av att kunna det....
HannaH

Kommentarer
Postat av: HannaH

Tur att jag har skrivit ner det där för jag ''råkade'' riva sönder just det från mitt NO-prov papper :P

2010-11-17 @ 15:00:00
URL: http://itisourlife.blogg.se/
Postat av: amanda

du låter som en smart männsika.. haha ;)

2010-11-17 @ 15:47:29
URL: http://annasdotter.blogg.se/
Postat av: rebecca

Var gärna med i dagens blogg! :)

2010-11-17 @ 15:49:29
URL: http://rebeccaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0