Klanen Otori

Under sommaren började jag på en bok-serie som kallas för Klanen Otori. Böckerna utspelar sig i "antika" japan. De var en helt okej serie förutom de att de kunde bli lite tjatit ibland.

I en avlägsen och fridsam bergsby lever en ovanlig pojke. Takeo har ännu inte upptäckt sitt sanna jag, och känner inte till sin avlidne fars hemlighet. Men hans stillsamma liv förändras för alltid den dag då krigsherren Iida Sadamu skövlar och bränner hans hemby. Takeo räddas av den unge herremannen Otori Shigeru, som för honom till sitt hem. Där sätts han i lära i allt en ädling behöver veta, men också i andra färdigheter - de märkliga, närmas magiska förmågor som tillskrivs det legendariska Släktet. Långsamt upptäcker Takeo sanningen om sig själv, och om det öde som väntar honom. från baksidan av boken

Förfataren är Lian Hearn och i serien finns de fem böcker. Från början skulle de bara vara 3, men sen skrev han en till, så kallad sequel, typ 15 år senare. Tillslut blev de också en prequel som är bakrundsinformation och hände innan den första boken. De låter konstigt, jag vet.
Jag läste bara de tre första, eftersom de bara var tänkt att de skulle bli en trilogi.
Jag tror att Hannah skulle kunna gilla böckerna eftersom hon gillar Naruto, men även om man inte gillar Naruto kan man ju ge böckerna en chans.

Över Näktergalens Golv (första delen)
På Kudde Av Gräs (andra delen)
Under Lysande Måne (tredje delen)
Vid Hägerns Skarpa Skri (sequel)
Och Himlens Vida Väv (prequel)
     ♥Elin♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0