Jag bröt nageln!

Ja, det låter messigt men det var lite värre än en förstörd manikyr. Nageln gick av på mitten och det började blöda som aldrig förr. Jag stod och spolade vatten på de i säkert tjugo minuter.
Det var inte vackert!
På idrotten skulle jag hoppa tresteg och råkade på något klumpigt sätt snubbla. Jag råkade riva av pekfingernageln och riva mig på ringfingret, hur lyckas man? Sen upptäckte jag ett sår på långfingret. Allting på vänster hand, jag som är vänsterhänt...
Hursomhällst gick Elise för att hämta våran id-lärare. Hon sa någonting i stil med "Elin bröt nageln... men det är alvarligt, hon blöder". Haha, det låter väldigt kul och inte så seriöst.

Jag kanske har fått praoplats! Vi hade bara sex veckor på oss att hitta någonting, nu bara fem. Förra gången hade vi ungefär ett halvår på oss. Men skolans bibliotikarie jobbar också på ett bibliotek vid medborgarplatsen inne i stan så jag frågade om de tog emot praoelever. Hon sa att hon trodde att de gör de och sen sa hon att hon kunde prata med de som bestämde sånt. Förhoppningsvis kan hon lägga in ett gått ord åt mig så att jag får en plats ;)

Kommentarer
Postat av: jenny

javisst, vad har du för mejl då? :)

2011-09-02 @ 22:55:51
URL: http://jennywiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0