INGEN SKOLA

Det känns knäppt att inte behöva gå till skolan på tre veckor. Istället ska men till jobbet!? Tja vi får se hur de kommer att gå. Först ska jag vara på dagiset som mamma jobbar på, där känner jag några ur personalen och lokalerna och så. Jag vet på ett ungefär vad jag ska göra. Jag känner tillochmed några an de barnen som jag ska jobba med, så de är jag bara lite närvös för. Andra veckan ska jag jobba på bokförlaget Bonnier Carlsen, där allt är tvärtom. Jag känner ingen och har hittills bara mailat till min handledare. Det är i Sthl, där jag inte är så ofta, med andra ord kommer jag att känna mig ganska vilsen, och jag har ingen aning om vad jag ska göra.

Vill, har eller kommer att läsa, alla är från Bonnier

Innan vi gick på prao har vi haft fullt upp i skolan. Tusen saker skulle bli klara innan Viakvällen, prov, läxor och mitt uppe i alltihop skulle vi in på etnografiska muséet. Det var ganska kul men vi fick inte så mycket tid över för att titta på andra utställningar än den om Notdamerikanska indianer. Vi skulle nämligen svara på typ 20 frågor. Sen år jag, Elise och Jossan i vår parallel klass lunch på pitzzahat medan Hannah och Sara gick (tror jag) till mcdonalds. De skulle stanna i Sthl medan vi andra (eller trode att vi) skulle åka hem direkt. Nä, de gjorde vi inte eftersom tågen inte gick. Istället satt vi ihoppressade på tunnellbanan till farstastrand, 9 stationer alltså. SEN satt vi evigheter på att pendeltåger skulle gå. Det var beräknat att vi skulle vara tillbaka ca 14 men istället kom jag hem strax efter 16

Mina senaste veckor:
29jan, två veckor sedan: östasiatiska museet
3feb: eng och no-prov + primprov I i matte
4feb: köpte anna en present
5feb: firade nian
7feb, i måndas: anna fylde år, primprov II i matte
8feb, tisdas: klar med bildprojekt (mina skor gick sönder)
9feb, onsdas: franskaprov
10feb, torsdas: etnografiska, bakade till knytis, redigerade 60+ arbetet
11feb, igår: grammatik prov(sv), knytis och nästan klar med slöjdarbetet(tillräkligt för att de ska kunna ställas ut på viakvällen)

♥Elin♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0