Tim Burton

Känns namnet bekant? Kanske för att han är en vällkänd regisör som har gjort ett flertal stora filmer.
Jag råkade snubbla över hans namn och slog upp en wikipediasida och sen kom alla hans verk, de enna bättre än de andra. Jag kände igen några filmnamn, och jag gillar alla som jag har sätt. Så jag har blivit ett av hans många fans...
Filmer jag kände igen, men har bara sett 7 av dem:
Batman
Edward Scissorhands
Batman returns
the Nightmare before Christmas
Planet of the Apes
Charlie and the Chocolte Factory
Corpse Bride
Sweeney Todd
Alice in Wonderland
sen har han förstås gjort flera andra
Hans karaktärer får de att kryppa i skinnet på mig (kolla bara på Sweeney Todd) och filmerna har något gothiskt över sig. Min favorit film är nog CorpesBride, och ifrån den filmen kommer det bästacitatet också: "Han måste ge upp sitt hjärta, för att ge det till dig" eller något sånt. Men den bästa karakären är den röda drottningen från Alice i underlandet, som spelas av Helen Bonham Carter, Burtons fru.
Elin





Kommentarer
Postat av: HannaH

SV: Haha a jag vet ;)

2011-03-05 @ 00:53:01
URL: http://narutouzumaki.blogg.se/
Postat av: HannaH

SV: Haha a jag vet det e kul!

btw har du börjat kolla på death note?

2011-03-05 @ 03:28:00
URL: http://narutouzumaki.blogg.se/
Postat av: HannaH

haha råka posta två gånger ;)

2011-03-05 @ 03:28:32
URL: http://hannahpraesto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0