Allt möjligt

I veckan fick vi tillbaka våra uppsatsser som vi skrev på svenskan om WWII/förintelsen. Jag fick MVG på allting utom stavning. Där fick jag G... Men de viktiga är att jag har fått två MVG:n på två ganska stora arbetsområden så chansen att jag kommer att få det i terminsbetygen är ganska bra :D
Idag fyller min kusin Linn 15 år, hon är den kusinen som är närmart mig i ålder. Imorgon åker jag in till Sthlm för att gå på Cybergymnasiets öppethus.
Vi labborerade på NO idag. Vi skulle blanda kalciumnitrat (salpeter/salt) med kol och svavel. För de som inte vet vad resultatet blev: krut! när vi hettade upp det i en degel lystes hela klassrummet upp som en supernova, men försvan lika snabbt.
Den här videon släpptes också. SÅ bra!

Kommentarer
Postat av: michelle

sv; Åh beklagar, det ska jag göra!

2011-11-30 @ 20:04:23
URL: http://michellehh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0