Sommarjobb

Mitt första riktiga jobb. Jag har hittills bara varit prao så jag hoppas att det här kommer gå bra. I en vecka kommer jag och min kusin att sitta i en fabrik framför en maskin som spottar ut plastbitar. KUL!
Långa dagar blir det också, 6.45-16.30 med en timmes lunch. Hum, jag kanske inte ska klaga för mycket, det är bara en vecka trotts allt. Dessutom tror jag att det ger ganska bra bettalt och någonting att sätta upp på CV.
Ännu en sak som är helt nytt är att jobbet är i Småland, så jag kommer att få åka ner själv. Jag har släktingar där och jag kommer att jobba med min kusin (hon är jämngammal med mig). Så sent som i igår fick jag reda på att det har diskuterats att vi ska bo ensamma i hennes familjs hus medan resten av familjen är i deras sommarstuga.
Tja, det blir en interisant vecka.
 
EDIT: min kusin fick 65kr/h (typ 2'600 i veckan) men jag kommer kanske att få litte mer för att jag har fyllt 16 (hon fyller i oktober)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0