Din KLANT!!!

Barn nu förtiden har ingen respekt!
På vägen till matsalen i vår skola måste man gå ner för MÅNGA trappor. När jag idag gick ner för den sista trappan och rundade ett hörn kom en pojke och sprang in i mig. Han nådde inte änns till axlarna på mig. Jag tänkte bara "ojdå" men han vände sig mot mig och skrek rakt i ansiktet på mig "DIN KLANT!" ...?
"Äh, det var ju du som sprang in i mig" sa jag och vände mig om och gick.Efter mig skrek han "MUPP!" och "DIN DJÄVUL" Vad var det som jag gjorde så fel?
Vi satt och skrattade åt den där lilla killen resten av lunchen.
Aldrig att vi skulle sktika åt någon niondeklassare när vi änns gick i sjuan! Vad har hänt med respekt för de äldre? Eller respekt i huvutaget? Tja, uppenbarligen var killen inte så smart eftersom han skyllde på mig för att han hade sprungit in i mig...
Antagligen första gången någon sagt djävul till mig. Inte änns min lillasyster säger de till mig.

Trackback
RSS 2.0