Trött på brandalarm

I morse, när jag skulle borsta tänderna(2våningen), var det plöttsligt någonting som började tjuta.
BRANDALARMET!!!
Min lillasyster, mamma och hund var hemma med mig. Tja, vad ska man göra? Vi har haft brandinformation i skolan ganska nyss så det var färskt i huvudet att man skulle stanna i rummet med stängd dörr om det fanns rök utanför. Nu gjorde det inte det så jag gick ner för att gå ut. När jag kom ner vissade det sig att det var brödrosten som hade satt igång alarmet. Min syrra skulle rosta tunnbröd och det hade blivit "ganska" brännt. Det brann ingenting men det rök vitt rök (inte så faligt som svart) och hon skulle just öppna dörrarna för att vädra. Jag drog ut kontakten för säkerhetens skull.
 
I skolan, några timmar senare satt jag och mina kompisar och hade håltimme. Sen började någonting att låta och vi såg att några andra elever var på väg ut i korrridorerna så vi förstod att det var brandalarmet. För andra gången idag. Det var förstås bara övning, men vi fick stå utomhus utan jackor tills skolan var utrymnd.
 
Händelse full dag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha! LOL :P

Svar: Så roligt var det inte...
Elin

2012-11-11 @ 00:56:47
URL: http://bwl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0