Tre dagar kvar och Asia Club

Tisdagen är förbi, med naturkunskapsprovet avklarat!
Provet gick ganska bra, matten går bra (min klass är ganska dåliga så jag verkar bra i jämförelse, haha).Vi har fått "mattegrupper" som är gjorda utifrån vilken nivå vi ligger på och vart vi vill komma. Jag är i grupp med två killar, båda ganska bra, och en tjej som nästan aldrig är där. Enda problemet är att en av killlarna är mycket snabbare än vi andra och han räknar anorlunda från mig också så jag hänger inte riktigt med. Vi har snart läxförhör i matte Mandarin funkar men det är muntligt prov på fredag så jag är lite nervös.
Sen hade vi svenska och vi pratade lite om våra novellanalyser som vi gjorde för ett tag sedan. Vi satt i skolan i ett par timmar och skrev och jag visste att det hade gått uruselt, jag var på dåligt humör och hatade svenskaläraren just då. Men tydligen hade det gått ganska bra för mig eftersom hon läste upp min analys för klassen. Blev ganska förvånad för jag hade förväntat mig få E, högst D, på det men jag tar gärna beröm.
Det var lite lusstigt för killarna i min mattegrupp fick också sina analyser upplästa...
 
Jag nämnde min kompis från mandarinen tidigare, Angie, som är från Hongkong. Som sagt vill hon starta upp en förening, för asiater...? Vi vet bara inte vad vi skulle göra där. Kolla på asiatisk film? Äta asiatisk mat? Och vilka skulle få vara med, asien är ju GANSKA stort? Jag vet i alla fall en sak vi skulle kunna göra: Gå på utförsäljning!!!
Jag var vid plattan inne i stan för att köpa block och gick in på JC för de hade rea (de ska göra om eller renovera plattan så alla butiker behövde stänga ner).
Kan ni tänka er, det var nästan bara asiater där!!!
Massor med språk man inte fattade något av, det var förvånansvärt kul. Jag stannade där längre än jag hade behövt bara för skojsskull.
Tillbaka till ämnet. Det finns i alla fall några asiater (med asiater menar jag östasiater) i vår årskurs. Tjejen som gick på mandarin förut (från sam. och är från Vetnam). En kille som är halv thai (eller taiwan, minns inte) från mandarin. Två tjejer från min estetiska (bild), en av dem är från Kina. En tjej från Angies klass och till sist en tjej från min klass som också är adopterad från Kina (vi pratar inte så mycket med varandra för vi är väldigt olika).
Vi får hoppas att det blir en förening.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0