Min grupp

Sista lektionen idag var svenska och vi skulle presentera en diktannalys inför resten av klassen, i grupper. Vi hade annalyserat förra veckan, jag var med två tjejer som tänkte ganska olikt mig och en kille som inte sa ett ord. Jag hade tolkat ett par rader, helt olikt vad de andra tyckte. Men eftersom de var två (och en som inte brydde sig) blev jag nerröstad och vi skulle pressentera vad de tänkte. Gruppen var inte så hemsk, vi tänkte bara olika.
Men idag vissade det sig att en av dem var sjuk och de andra två skulle på någon sak för att de läser tyska, med andra ord var jag själv och utan anteckningar.
Först tänkte jag "men då hoppar de väl över min grupp till på torsdag", men nej. Skakade som ett asplöv när jag stod framför klassen. Men det gick helt okej.
Det slutade i alla fall med att jag redovisade vad JAG tänkte.
 
Min NYA skola (bilden är inte min)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0