Mindre med läxor

Har man alltid såhär mycket läxor på gymnasiet?
Det har känts som att vi inte har haft någonting annat än historia uppsatser de senaste veckorna. Dessutom är det tänkt att vi ska läsa historieboken varje vecka. Jag som trodde att det var tänkt att vi skulle lära oss på LEKTIONERNA men tydligen inte...
Historieläraren är inte precis min favoritlärare. Han är inte dålig (bara lite tråkig), men han är inte så inspererande som man behöver vara för att få ämnet att verka interesant.

Sen har vi självklart läxor i andra ämnen också, men inte lika mycket. Tillexempel hade vi matteprov i torsdags och jag hade läxförhör i mandarin också. Vi skulle ha läst ut en bok på svenskan och en på engelskan den här veckan också.

Jag antar att det här är min vardag nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0